ŠKOLNÍ VÝLET - 1 až 5. ročník

Všechny ročníky prvního stupně se spojili a vyrazili na společný výlet 27. června 2019 do zábavného parku Mirakulum v Milovicích. Jak si děti tento výlet užili, je nejlépe vidět ve "Fotogalerii".

učitelky 1. st.

AKADEMIE 2019

V úterý 25. června 2019 si žáci společně se svými učitelkami a vychovatelkami připravili pestrou směsici vystoupení. K vidění byl tanec, pohybové cvičení, různé druhy parodií, videa a dokonce i koupání v bazénu. Doufáme, že se vám výstupy líbily a kdo nestihl, může se podívat ve "Fotogalerii".

DOPRAVNÍ VÝCHOVA

20. června 2019 odjeli žáci 4.třídy na dopravní hřiště do Litoměřic. Tentokrát je čekala závěrečná část dopravní výchovy.  Žáci museli absolvovat dvě části z pravidel silničního provozu – teoretickou (test) a praktickou (jízda na kole). Některým se nepovedl test, proto nebyli připuštěni ani k jízdám.  Po ukončení jízd dostali někteří „PRŮKAZ CYKLISTY“. Na závěr si všichni zajezdili na kolech a přesto, že někteří průkaz nezískali, jezdili svědomitě podle silničních pravidel. Foto ve "Fotogalerii".

Mgr. Markéta Vlková

MEZINÁRODNÍ TITUL EKOŠKOLA

Čtyři hrdinky se vydaly 18. června 2019 do Senátu ČR. Tam jsme si převzaly už třetí titul Ekoškola, který jsme obhájily v březnu. Po ceremoniálu jsme se vydaly na prohlídku zahrady Valdštejnského paláce. Zpátky jsme se  vracely rychlíkem, kde nebylo pomalu ani jedno volné místo. Dojely jsme do Bohušovic a rozjely se domů. Přijely jsme plné nových nápadů a hlavně chuti do další práce. V Senátu přeci jen není člověk každý den :) Po prázdninách se do toho vrhneme! Foto ve "Fotogalerii".

za Ekotým Nela, Ála, Bára

ŠKOLNÍ VÝLET 7. TŘÍDA

V pondělí 17. června 2019 jsme jeli na výlet do Mentaurova stanovat. V 9.10 hodin jsme museli být na nádraží. Každý měl krosnu nebo tašku. O deset minut později nám dorazil vlak a vyrazili jsme do Litoměřic, kde jsme přestoupili na autobus, který nás dovezl kousek od Mentaurova a tam už jsme šli kousek pěšky na hřiště vedle skautské základny, na hřišti jsme si vybalili a šli jsme na oběd. Poté nám začala túra, na které Nela dostala nadílku od prolétajícího opeřence na triko (poté absolvovala cestu na  rozhlednu Varhošť bez trika:). Tam jsme dostali za úkol poznávat kopce a šlo nám to skvěle. Poté jsme šli na Hlinou, kde jsme si chtěli dát kofolu a samozřejmě měli zavřeno. Tak jsme si našli zábavu a šli jsme házet šišky, které jsme museli trefovat do misky. Poté jsme šli vyčerpaní a zničení a žízniví do kopce na Mentaurov. Tam jsme poprvé zahlédli Radovana, který s námi musel trpět tři dny. K večeři byly buchty. Moc dobře nám tam vařila paní Kotěrová.

Druhý den jsme vyrazili na výlet do kostela sv. Štěpána, kde se všichni  místo věnování toho, co paní říkala, věnovali jejím obrovským vykuleným očím v brýlích. Potom jsme šli do jiného kostela, kde byli lidé s různým handicapem a setkali jsme se tam se Zdeňkem Bártou, který měl velký smysl pro humor. Pak jsme šli na koupaliště, kde jsme se koupali a klouzali na tobogánu a Natka si tam roztrhla koleno, když jí Kája přimáčkla nohu, a poté chudáčka Matěje bodla vosa. Pak jsme vyrazili na autobus, který nás dovezl do Mentaurova. Potom jsme šli na večeři.

A třetí závěrečný den jsme vstávali v 6 hodin a jeli do Terezína. Zabalili jsme si a šli na snídani. Po snídani jsme šli na autobus, který nám málem ujel. Když jsme přijeli do Terezína, čekala nás prohlídka podzemních chodeb pevnosti, kde jsme dostali lucerničky na cestičku. Byla tam moc velká tma. Byli jsme stateční a nikdo se nebál až na paní učitelku:) Výlet jsme si užili akorát příště delší a míň chůze:) Foto ve "Fotogalerii".

za 7. třídu, Hanka Holubová, Natka Štilijanová a Matěj Budka

JARNÍ POZNÁVÁNÍ ROSTLIN

Tradiční soutěže konané 22. května 2019 v Litoměřicích se zúčastnilo 56 žákyň a žáků z šesti škol okresu Litoměřice. Naši žáci se umístili takto:

3. třída: maximum 22 bodů, (2 místa)

Franěk Adam získal 1. místo (22 bodů)

Eflerová Tereza 2. místo (19 bodů)

Křížová Irena 2. místo (19 bodů)

4. třída: maximum 29 bodů, (2 místa)

Hamouzová Veronika 2. místo (21 bodů)

Filandrová Kateřina 2. místo (21 bodů)

5. třída: maximum 25 bodů, (2 místa)

Kuchařová Veronika 1. místo (25 bodů)

Pohlová Vanesa 2. místo (24 bodů)

7. třída: maximum 49 bodů, (12 míst)

Forgačová Nela 4. místo (44 bodů)

Cilinková Klára 6. místo (36 bodů)

8. třída: maximum 54 bodů, (8 míst)

Hrabáková Alena 5. místo (42 bodů)

Mikinová Stela 5. místo (42 bodů)

Rajmanová Barbora 5. místo (42 bodů)

Kylíšková Nela 6. místo (40 bodů)

9. třída: maximum 51 bodů, (5 míst)

Šulevková Alexandra 4. místo (31 bodů)

Všem žákům děkujeme za reprezentaci naší školy.

Mgr. Václava Militká

PIKNIK NA ŠKOLNÍ ZAHRADĚ (5. ročník)

V úterý 18. června 2019 si páťáci udělali společně s rodiči piknik. Zatímco si dospělí povykládali u kávy, děti soutěžily o ceny ve střelbě vzduchovkouSpolečně s počasím se vydařilo i celé odpoledne. Děkujeme rodičům za účast a připravené občerstvení. Foto ve "Fotogalerii".
Mgr. Gabriela Sokolová

JAPONEC KAITO VE ŠKOLE

V úterý 18. června 2019 navštívil druháky Japonec Kaito. V našem projektu "Obr u vesničky Pod horou" sehrál výborně v našem příběhu roli "obrologa", který se nás snažil zmanipulovat, abychom využili jeho služby - že naši vesnici zbaví obra. Jeho podmínky byly pro nás však velice nevýhodné. Děti se nenechaly opít rohlíkem a tak jsme jeho nabídku odmítli. Zato vyprávění o Japonsku jsme mu věřili do posledního puntíku:) Celá aktivita byla zacílená na mediální výchovu. Snažíme se rozvíjet schopnost kriticky chápat reklamu, rozpoznat manipulaci a rozlišovat fakta od domněnek. Kaito si děti okamžitě získal. Opět se potvrdilo, že k tomu, aby lidem spolu bylo dobře, není zapotřebí stejný jazyk a kultura. Mluvili jsme anglicky, japonsky, česky, rukama a nohama:) Některé děti byly blahem bez sebe, když jim Kaito rozuměl pár anglických slov, která se na kroužku angličtiny naučily:) Bylo to moc milé setkání, pro děti velký zážitek. Děkuji Renatě Trčkové, mamince Kiliana Halady, že nám setkání zprostředkovala! Foto ve "Fotogalerii".

logo

PROJEKTOVÝ DEN "MALÝ TECHNIK"

Ve druhé třídě ve čtvrtek 13. června 2019 bylo titulováno "Malou technickou univerzitou" na 15 inženýrů a inženýrek. Konal se totiž projektový den "Malý technik" a děti byly neskutečně šikovné a zapálené pro věc! Zvládly postavit dům podle technického nákresu, zapojit kanalizaci, vodovodní trubky a elektrické dráty. V domě se jim pak opravdu rozsvítila světla! Vystavěly vodojem, trafostanici a čističku odpadních vod. Znečistily vodu, aby ji následně pomocí filtrů úplně vyčistily a postavily podle plánů pilíře mostu tak pevně, že jsem po něm přešla i já:) Takže, jestli potřebujete postavit dům nebo sháníte šikovného instalatéra či elektrikáře, obraťte se s důvěrou na naše druháky :) Foto ve "Fotogalerii".

HRY BEZ HRANIC

Na pátek 14. června 2019 připadla opět meziškolní soutěž pořádaná naší školou Hry bez hranic. Jedná se o pravidelné klání v netradičních sportech mezi čtyřmi školami, které naše škola pořádá už od roku 2013. Letošní pozvání přijaly školy ZŠ Aloise Klára Úštěk, ZŠ Verneřice a ZŠ Ostrovní 300 Štětí. V urputném, ale přesto fair play boji. nakonec v pořadí škol získala naše škola 1. místo. Individuální disciplíny obsazovali žáci napříč všemi školami. Letos se soutěžilo ve střelbě z luku, hodu na plechovky tenisákem, skoku do písku v gumovkách a balancu na slackline. Skupinovými disciplínami byly korfbal a novinka indiana. Děkujeme všem soutěžícím za podání parádních výkonů a zasloužené 1. místo. Foto ve "Fotogalerii".

OZDRAVNÝ POBYT

v týdnu od 27. do 31. května 2019 se konal ozdravný pobyt v Hotelu SUMÓ v Jilemnici, kterého se zúčastnilo 34 žáků. Druhý den nám pršelo, ale 2h jsme příjemně strávili v krytém bazénu, který se nacházel naproti našeho hotelu. Třetí den jsme podnikli celodenní výlet do ZOO Dvůr Králové, kde se nám hodinu věnovali lektoři, kteří nám řekli informace o zoo a zvířatech v ní. Poté jsme si zoo sami prohlédli a projeli se Safari busem. Čtvrtý den jsme dopoledne nakupovali v městečku Jilemnice a po obědě jsme měli sportovně-vědomostní odpoledne, večer jsme balili a pátý den jsme po snídani odjeli domů. Foto ve "Fotogalerii".

Denisa Šulevková, Naděžda Umanová, Mgr. Markéta Vlková

ŠKOLNÍ VÝLET 2. TŘÍDA-ÚŠTĚK

Na třídní výlet jsme z Liběšic jeli vlakem celých 6 minut! :) Ubytovali jsme se totiž v kempu u Chmelaře. Všichni to tam sice dobře známe, ale tentokrát jsme si Chmelař užili z jiné perspektivy. Se spolužáky bez rodičů. A to je, uznejte, úplně něco jiného!:) Spali jsme v chatkách ještě před začátkem sezóny, takže jsme měli celý kemp i jezero pro sebe, voda byla ještě čistá. Každý den jsme se koupali. Počasí nám přálo (původní termín propršel, tak jsme výlet o týden posunuli a počkali si na sluníčko). Celodenní výlet byl náročností dětmi ohodnocen na stupnici 0-10 desítkou. Dojeli jsme vlakem do Zahrádek, prošli jsme Peklem - nádhernou přírodou Národní přírodní památky, kde děti překonaly nástrahy lesních víl, čertí babičky, opekly si oběd na ohni a popustily uzdu fantazii ve skalách. To jsme si nachystali sami a užili jsme si to, ale největší dobrodružství nám připravil život a to neplánovaně, jak už to bývá....Ujel nám autobus, a tak jsme museli šlapat až na nádraží do České Lípy.  Druháci nejsou žádná máslíčka! Za to, co zvládli, by zasloužili metál! Místo metálu na krk jsme si do krku nalili v Lípě malinovku, nabrali druhý dech a tak jsme na minutu přesně jako Fantomas stihli další vlak. Po příjezdu jsme skočili do jezera a bylo zase dobře. Večer u ohně už jsme se tomu smáli. A tak věřím, že platí přísloví "co tě nezabije, to tě posílí". A hlavně! Spojuje nás zase o dost zážitků víc. A to za to stojí!! P.S. A někteří z nás propadli kroketu. Foto ve "Fotogalerii".

SPORTOVNÍ DEN SE SK LIBĚŠICE

30. květen 2019 se nesl ve znamení sportu, zejména fotbalu. Děti z liběšické MŠ, ale i úštěcké mateřské školy + žáci z 1. - 6. ročníku se zúčastnili Sportovního dopoledne, které pro ně uspořádal místní Sportovní Klub Liběšice. Dopoledne bylo plné dobré nálady a pěkně připravených soutěží, za které samozřejmě nechyběly odměny. Myslím, že si všichni náležitě užili a tímto také děkujeme za hezké zážitky. Foto ve "Fotogalerii".

MEZINÁRODNÍ SUMMIT FINSKO-zprávy z cesty a hodnocení přinesly Ála a Majda

HODNOCENÍ CELÉ AKCE: Není to ani týden co jsme odjeli a už bych se tam vrátila (hlavně kvůli lidem co tam byli). Celý pobyt bych hodnotila spíše kladně, ale samozřejmě nic není dokonalé a proto se i tady najdou nějaké ty mínusy.

+milí organizátoři
+přátelské prostředí
+krásná příroda
+různorodost kultur
+dozvěděli jsme se, jak to funguje v jiných státech
+naučili jsme se sázet stromy

-furt jsme jenom mluvili, co pro přírodu můžem udělat místo toho, aby jsme šli ven a opravdu něco udělali
-vůbec se tam netřídilo
-některé přednášky byly zbytečně dlouhé

Kdybych měla celý summit ve Finsku shrnout, tak diskuze ve skupinkách s úplně cizími lidmi byly rozhodně obohacující, jak v angličtině, tak především ve výměně názorů, motivaci, nových vjemech a nových nápadech. Důležitější ale pro mě bylo samotné sázení stromů (když k tomu přičtu, že to byla naprosto primitivní činnost), protože to je konečně DĚLÁNÍ něčeho užitečného. Také vytváření videa, které bylo úspěšně posláno do světa, kde jsme se museli rozhodnout, co je vlastně doopravdy důležité a čeho chceme docílit. Líbila se mi i možnost se seznámit s úplně jinými kulturami.

7. den: Poslední den, ráno jsme se všichni sbalili a vyrazili na ukončující ceremoniál v radnici. Zástupci každého kontinentu přednesli své finální návrhy, poté promluvilo několik dalších lidí, včetně videoklipu od Slovinského prezidenta. Nakonec jsme si všichni zazpívali písničku o sázení stromů a Imagine, při které jsme snad všichni měli slzy v očích a následovalo už jen dobré jídlo, loučení a cesta domů...

6. den: Mno... měly jsme meeting s prezidentem z Finska... co vám k tomu máme jako říct? Snad jen, že nám potom ujela tramvaj do města, a musely jsme jet autobusem. Když už jsme po horlivém nakupování suvenýrů s úsměvem vycházely, Mája zjistila, že nemá mobil. Procházely jsme všechny obchody, Ála mobil prozváněla jako divá, a když už se Mája bezmocně opírala o zábradlí a počítala vteřiny, kdy skočí, s myšlenkou "Co teď budu dělat se svým živo..." - NĚKDO MI TO ZVEDNUL!!! Mája s Ály mobilem připlácnutým na obličeji "Cože, někdo Ti to..." - DĚLEJ, VEM SI TO!!! A to je, dámy a pánové, příběh, jak se Marie naučila plynule anglicky:) Po večeři jsme šly na jakousi diskuzi (šly jsme hodinu sedět v přeplněný místnosti na zemi a snažit se porozumět složitým anglickým slovům). A dále pak balit, balit, balit. Foto ve "Fotogalerii".

5. den: 4 hodiny jsme jely vlakem do Helsinek. Dokonalé dopoledne, no ne? Okolo 3 jsme dorazily do školy a snědly VEČEŘI. Poté jsme se šly porozhlédnout po městě a měly jsme šanci ochutnat malé smažené nechutné rybičky - což jsme s poděkováním odmítly, jelikož soudružku Hotovou kvůli oné specialitě brutálně napadl racek a rybičku jí ukradl. Ve městě jsme už jen sháněly bodýčka pro Miláča a Miláču a skončily jsme v potravinách. Foto ve "Fotogalerii".

4. den: Dopoledne jsme se byli podívat v národním parku Koli. Po procházce jsme dostali "všehopolévku" v dřevěných mističkách. Když jsme dorazili zpátky, dozvěděly jsme se, že jsme se měly naučit text pro video nazpaměť a začalo zuřivé umisťování nesrozumitelných anglických slov do našich unavených hlav. Natáčení videa bylo dost improvizované a velice zdlouhavé, kupříkladu: Hello, my name is... HAHAHAHAHAHAHAHAHA. Po meetingu nám zbývá už jen balit a balit. Foto ve "Fotogalerii".

3. den: Na dnešním programu bylo sázení stromů pro naši planetu. Představovali jsme si to všichni jako vyčerpávající práci, namísto toho jsme dostali speciální přístroj: trubku, kterou jsme zatlačili do hlíny, otevřely a vhodily malý rozkošný stromeček. A to bylo jako všechno. Alenka, Marie a soudružka Hotová dohromady zasadily 6 stromečků (myslíme). Mája a Alenka se vydaly po obědě vesele chrnět, když tu jim soudružka Hotová zavolala, že chrnět nebudou (tomu se říká organizovaný free time). Takže jsme šli malovat decentní, ale velice efektivní ceduli s nápisem: Destiny of your planet is in your hands. Po cedulích jsme s novou skupinkou vymýšleli scénář na naše motivační video. Namísto toho jsme se učily novým jazykům a poskytovaly vzdělání českého jazyka ostatním (try to say třista třicet tři stříbrných stříkaček...). Na večer jsme se všechny trochu upravily a vydaly se na kulturní večer, kde jsme zhlédly různé tance, poslechly si zpěv nebo hudební nástroj, ochutnaly nová jídla a konečně šly chrnět. Foto ve "Fotogalerii".

2. den: Hned z rána jsme byly nuceny přemýšlet. Volily jsme totiž zástupce každého kontinentu z několika kandidátů. Poté jsme pokračovaly v práci ve skupinkách. Po obědě jsme jeli do Joensuu na univerzitu, kde naši zástupci prezentovali naše výsledné nápady (připadaly jsme si velice důležitě, byl to opravdu velký sál). Následně jsme se spojili s našimi učiteli a vydali se nakupovat (spíš bloudit městem a hledat lak na nehty pro Marii). Po neúspěšném hledání jsme byly na poněkud neúspěšném koncertě všeho možného a hlavně jsme si užily krásného počasí (odhadujeme -50 stupňů, bouřka a tornádo). Takže tu nóbl večeři jsme si všichni zasloužili a po příjezdu zpět jsme se dočkali spánku. Foto ve "Fotogalerii".

1. den: Náš vstup na letiště započal dosti zvláštně... Hned ze začátku byla Alenka podezřena z pašování drog v kalhotech a proto proběhlo její důkladné prošetření. Jelikož jsme z toho byly vykolejené natolik, že naše komunikační schopnosti klesly až do bodu nula, 28 minut jsme hledaly dobrou duši, která by Marii rozměnila dvoustovku na čaj (nikoho jsme nenašly). Jak jsme nasedly do letadla, započaly jsme bombardovat Instagram nudnýma a nezajímavýma příspěvkama. Naši poklidnou cestu z letadla tunelem avšak těžce narušil černý pes na vodítku svého pána policajta, před nimiž se Alenka ulekla k smrti a Marie, která jí přispěchala na pomoc, také. Nakonec nás zachránila paní učitelka Hotová slovy: Můžete jít. Svou jedinou volnou půlhodinku jsme promrhaly hledáním nápisu Helsinki, před kterýmž bychom vyfotily dokumentární snímek. Jako posilnění na 6 hodinovou cestu na extrémně nepohodlných sedačkách jsme dostaly mrkvovo-řepovej chleba. Při svačině se všichni začali vesele skupinkovat, jen my a pár dalších zůstalo stranou.

První den, byly jsme rozděleny do 3 skupin po cca 15 lidech. Dostáváme otázky, o kterých ve čtveřicích diskutujeme, sepisujeme a následně prezentujeme. Na večer jsme měli menší představení různých kultur, zatančily jsme si a zazpívaly. K večeři jsme měly rozvařenou rýži se zapečenou rýží (neuvědomovaly jsme si, co si na ten talíř vlastně dáváme) a k tomu senzační borůvkový koláč s mlékem (z neznámého důvodu jedině bez laktózy). Foto ve "Fotogalerii".

ČISTÍRNA ODPADNÍCH VOD LITOMĚŘICE

Dne 27. května 2019 jsme společně se žáky deváté třídy navštívili Čistírnu odpadních vod v Litoměřicích. Tuto exkurzi nám zařídil náš bývalý kantor a současný parťák Mgr. Jan Kotěra. Největším zážitkem byly jistě "čichové vjemy", které byly opravdu velmi pestré.  Žáci poznali princip přečištění odpadní vody než je vypuštěna do Labe. Dále měli možnost využít kufříkové sady ekologického střediska SEVER, kterými měřili hodnoty pH, obsah dusičnanů a fosforečnanů u výpusti do řeky Labe. Foto ve "Fotogalerii".